De la primele cuvinte schimbate cu Yves Hajjar, am inteles ca sensibilitatea si simtul perfectiunii sunt acele “affres du style”ale unui artist. Yves imbina Orientul misterios si Occidentul modern intr-o tehnica de machiaj ce relaxeaza si dinamizeaza totodata. Yves priveste chipul femeii ca pe un tot unitar, ca atare incepe orice sesiune de machiaj cu aplicarea produselor de skincare, se adapteaza la fiecare ten, precum si la fiecare personalitate. Te simte obosita, cu siguranta vei primi si un masaj facial instant care o sa iti aminteasca miscarile pe care tenul tau le-ar aprecia zilnic. Te simte dornica de a experimenta, vei primi un machiaj extravagant si care te va invata sa iti privesti chipul si altfel. La final, intotdeauna iti aranjeaza si parul, e firesc, este un Beauty Architect, iti asigura un look complet si care sa te faca sa zambesti instant in fata oglinzii. Yves iti zambeste de la inceput si pana la sfarsitul machiajului dandu-ti incredere ca tu esti frumoasa si sigur ai ceva placut in tine ce nu ai descoperit pana acum.
M-am asezat pe scaunul de machiaj in prima zi de sesiuni de make-up Elizabeth Arden, la Debenhams in Bucuresti Mall. Sesiunile de machiaj vor fi sustinute de Yves la Bucuresti pana pe 18 noiembrie, inclusiv. M-am asteptat la un machiaj standard de beauty. Stiindu-mi felul moderat in care chipul meu a inspirat pana acum si alti make-up artisti, ma asteptam la ceva umbre naturale, o tusa intensa de iluminator si un ruj rosu. Nu, nu a fost asa nici macar de departe. Am fost machiata intr-un stil psihedelic, cum mi-a spus Yves la final, mi-a si cantat une chansonnette en francais ca sa rezist la aplicarea eye liner-ului in stilul femeilor arabe. Pentru mine a fost un pic mai greu pentru ca am ochii sensibili, clipesc des. A combinat eye liner albastru electric cu violet, va puteti imagina cum ma simteam, neavand oglinda in fata si nestiind ce va iesi? In curand o sa va arat si pozele realizate de fotograful care a imortalizat evenimentul.
Efectul a fost ceva gen wow, un machiaj care amintea si de anii ’80, si de machiajul arabesc, am purtat o combinatie de rujuri “chocolat” si fuchsia, o combinatie pe care nu as fi incercat-o niciodata. Chiar m-am speriat cand am vazut selectia de culori in mainile lui Yves.
Dupa o experienta atat de “altfel”, am revenit la Kendra Unirii, in a doua zi de sesiuni de machiaj si am stat de vorba cu Yves. O sa va rezum putin intrebarile, am si filmat interviul. Filmarea poate nu a iesit foarte bine si artistic, insa as vrea sa il ascultati pe Yves si dincolo de cuvinte. Elizabeth Arden a rasturnat multe prejudecati si a pozitionat frumusetea acolo unde este firesc sa fie. O femeie trebuie sa se simta confortabil cu machiajul pe care il poarta, trebuie sa fie multumita cu ea si sa accepte ca naturaletea ii aduce si frumusetea. Nu am vorbit nici de contouring sau de strobing, despre sprancene sau buze conturate, nici nu am simtit nevoia, ci am vorbit despre cum poti aduce mai multa lumina pe chipul unei femei, ce inseamna un machiaj care iti face bine.
Esti un Arhitect al Frumusetii, mai mult decat un make-up artist. Ce inseamna asta si care este acel plus pe care il aduci in machiaj?
Yves Hajjar: Studiile de arhitectura care stau la baza formarii mele mi-au dat o alta perspectiva asupra machiajului. Exista o stransa legatura intre machiaj si arhitectura. O sa iti dau un exemplu, problema unui arhitect este ca dupa o anumita perioada un perete incepe sa se deterioreze si apar fisuri, se fac injectari cu ciment. Elizabeth Arden ne-a dat formula unica a produselor pe baza de Ceramide care refac textura pielii. Folosind capuselele cu Ceramide, in 60 de zile pielea se restructureaza la maxim, se reface. Vin apoi alfahidroxiacizii din crema cu Ceramide care netezesc epiderma la suprafata. Cel care a gasit prima data relatia intre frumusete si arhitectura a fost marele Leonardo da Vinci.
Inca de ieri am obervat ca pui ceva magie in machiajul pe care il aplici. De unde vine asta? Din culori, din stilul de a machia?
YH: Magia vine din faptul ca imi doresc sa transform fiecare femeie dintr-o Cenusareasa intr-o Zana. Nu este doar partea fizica, este si efectul emotional. Doamna Arden spunea ca femeile au dreptul din nastere la frumusete si la a fi naturale. Sa lucrezi cu machiaj, culori, asta face foarte bine pentru moralul unei femei.
Care sunt stilurile tale preferate de machiaj? Care sunt culorile preferate?
YH: Culorile sunt foarte importante. Un poet italian, Gabriele d’Annunzio, spunea despre culoare ca se joaca cu materia pentru a o transforma in lumina. Din acest motiv, orice culoare aplicata pe fata este foarte importanta sa aduca lumina. E foarte interesant sa vezi cum verdele aduce lumina ochilor albastri, cum violetul infrumuseteaza ochii verzi, culorile sunt facute ca sa ne jucam cu ele si sa descoperim ce putem pune in valoare cu ele. Tipul de machiaj pe care il prefer este smokey eyes. Am fost impresionat in copilarie, adolescenta, de frumusetiile vremii, Audrey Hepburn, Dalida, Grace Kelly, Brigitte Bardot.
Cultura din care vii si educatia au avut un impact asupra dezvoltarii tale, ce poti sa ne spui despre asta.
YH: Sunt italian si libanez, asa ca tot timpul imbin cultura orientala si cea occidentala in felul in care aplic machiajul. Am preluat din cultura orientala machiajul realizat cu varful degetelor, aplicarea kohl-ului pentru a intensifica privirea. Femeile din lumea araba isi aplica acel kohl pe interiorul liniei pleoapelor pentru a se proteja de vantul din desert. Aplicarea acestei linii poate amplifica privirea daca linia de eye liner este dusa catre exterior. Doamnele pe care le machiez mereu ma intreaba daca acea linie pe interior pe pleoapa de jos nu cumva le face ochii mai mici, insa nu e cazul daca aplici si pe pleoapa superioara si duci acea linie usor spre exterior.
Elizabeth Arden este un brand asa complex, as vrea sa stiu care sunt produsele tale preferate si ce recomanzi sa folosim zi de zi.
YH: Fiind arhitect la baza e firesc sa imi placa toate acele produse care duc spre ideea de structura, de arhitectura. Linia bazata pe Ceramide restructureaza pielea, aduc acel “botox effect” este cu siguranta preferata mea. Vorbind de noutati, linia Prevage este deja un alt nivel. Este o linie ceva mai orientata catre partea de dermatologie, este o linie ce contine idebenon, un puternic antioxidant, 95% din procesul de oxidare poate fi oprit prin acest ingredient. Cremele Prevage contin EPF, Environmental Protection Factor, asta inseamna ca blocheaza diversi factori ai procesului oxidativ. Pe tenul femeilor vedem pete, discoloratii produse de aceste procese, Prevage ajuta sa blocam aceste lucruri. Si in final, Elizabeth Arden ne ofera City Smart, un produs ce ne protejeaza de efectele poluarii, are SPF 50 si putin pigment, il putem purta ca atare, peste crema de zi, fara fond de ten.
Istoria machiajului ar putea fi despre istoria feminitatii, insa ce ironie, primii care au folosit machiajul au fost barbatii, ca si semn al bunastarii sau al gradului de noblete. Ce se intampla cu machiajul astazi, de ce barbatii nu mai folosesc machiaj?
YH: Noul segment de cosmetice pentru barbati devine din ce in ce mai important. Barbatii folosesc produse tratament, pentru preventie, mult mai putin machiaj. Totusi, politicienii si oamenii publici folosesc machiaj atunci cand apar la conferinte, la filmari, la ceremonii. Unii barbati folosesc pudra bronzanta pentru a-si pune in valoare culoarea tenului fara a crea un efect prea intens. Astazi, fondul de ten a devenit foarte important pentru femei. Candva fondul de ten era greoi si se folosea doar la ocazii, astazi pana si dermatologii iti recomanda sa aplici fonduri de ten care iti protejeaza tenul de factori externi.
Yves continua periplul de sesiuni de machiaj si in zilele urmatoare, nu ezitati sa va programati si mai ales sa il salutati daca sunteti in trecere. Sigur o sa va spuna macar un mic secret de machiaj. A fost incantat de toate clientele sosite la machiaj si abia asteapta sa revina.
Mai aveti doua zile la dispozitie sa il intalniti, asa ca profitati de ocazie.
Yves, merci beaucoup!
Lasă un comentariu